Mönster

lördag 18 februari 2012

Mitt första egendesignade vantmönster

Alltså det här med att göra egna mönster är inte så svårt som jag trodde =) Jag har helt enkelt utgått från ett rutmönster i vilket jag plottar i vilka maskor som ska stickas med basfärgen och vilka som ska stickas med mönsterfärgen. Det mönster jag designat är inspirerat av lotusblommor. Lite lagom snirkligt för en vante och den stora fördelen med att designa ditt eget mönster är ju att du får det som du vill och så här ville jag ha det. När det är färdigstickat, blockat och fotograferat ska jag skriva en beskrivning på engelska och svenska och lägga upp på Ravelry, så får vi se om någon kan tänka sig att köpa mitt lilla mönster =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...