Mönster

söndag 15 januari 2012

Min stash är numera spick and span

Jag har länget tänkt att min stash måste få en lite översyn. Jag har tex lagt in den på Ravelry för att enkelt kunna se vilka garner som matchar eventuella framtida projekt men också för att få en ordentlig överblick över garn-hysterin.

Fram till nu har jag förvarat mina garner på fler olika ställen i lägenheten och droppen var nådd när jag häromdagen hittade massor med fina garner i ett skåp jag inte öppnat de senaste 3 åren. Knäppt att ha en massa garn som ligger och samtidigt springa och köpa nya för att man tycker att man inte har några garner. Jämförbart med hur jag ser på min garderob =)
Nåja, det fick mig i alla fall att göra slag i saken och se över min stach, rulla om samtliga garner med min underbara garnmojäng (har ingen aning om vad den egentligen heter) och vägde samt packeterade sedan alla garner i IKEAs återförslutningsbara plastpåsar (finns i fyra olika storlekar), sög ut så mycket luft jag bara kunde och la dom alla i IKEAs sänglåda Dillinge och sköt in den under sängen. E voila! Nu har jag kontroll på min stash, överblick, förvaring utom synhåll och lätt tillgång till hela klabbet. Behöver jag säga att jag är svinnöjd?! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...