Mönster

lördag 29 september 2012

On my needles // Friday Again



Fick lite blodad tand efter senaste projektet så det blir till att sticka en tröja till helt enkelt. Jag har länge haft Fallmasche's fina mönster Friday Again på kö och har försökt hitta det perfekta garnet. Till slut hittade jag garnet Palino från Hjertegarn på Litet Nystan och slog till. Det är 100% Merino Superwash så det klarar att tvättas i tvättmaskin utan att tappa form eller bli nopprigt och så är det sådär mjukt och följsamt som nästan bara merinoull kan vara.

Mönstret är upplagt på ett lite annorlunda sätt än vad man kanske är van vid och jag har sett många kommentarer om att mönstret är svårt att följa. Dock tycker jag inte det för flera av mina tidigare projekt har baserats på samma eller liknande tekniker (Wrap&Turn, YO, M1r, M1l, etc) så jag stickar på i en ganska bra takt. Jag gillar verkligen de små detaljerna som designern har lagt till detta mycket enkla mönster, dessa små kantmaskor tex. De dyker upp mitt på framstycket och på varje ärm och på varje sida av tröjan.



Projektsida på Ravelry.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...